Jul 26

Persbericht bijeenkomst Blue Destination

Vrijdag 15 juli heeft de Kamer van Koophandel en Nijverheid Bonaire, samen met BONHATA en TCB een succesvolle Blue Destination certification bijeenkomst bij Delfins Beach Resort georganiseerd. Er waren meer dan 80 bedrijven en 125 geïnteresseerde ondernemers, operationeel in verschillende branches, aanwezig. Onder anderen accommodaties, autoverhuurbedrijven, bouwbedrijven, horeca, servicebureaus maar ook andere type bedrijven.

Elk bedrijf op Bonaire, groot of klein, kan een actieve rol spelen in verduurzaming. Denk bijvoorbeeld aan milieubewuste keuzes bij de inkoop van producten, het verwerken van afval, of het gebruik van water. Zorg dragen voor personeel, het informeren en bewustmaken van klanten, of het zorgen voor een veilige en schone omgeving draagt bij aan Bonaire als Blue Destination. De ‘Blue Destination Certification’ is ontwikkeld om bedrijven en organisaties te informeren, begeleiden en belonen op hun weg naar een meer duurzame en sociale bedrijfsvoering. Bonaire als Blue Destination streeft naar de perfecte synergie tussen natuur, cultuur en economie. De natuurlijke hulpbronnen, zoals de oceaan die het eiland omringt, worden zowel beschermd als benut. Bonaire als Blue Destination creëert een unieke identiteit en beleving, die Bonaire onderscheidt van andere Caribische eilanden. Blue Destination draagt uit waar Bonaire voor staat en helpt om bezoekers aan te trekken die deze waarden delen.

Gedurende deze informatiesessie heeft de KvK heel veel uitleg gegeven over de voordelen en ook het proces van Blue Destination Certification. Op dit moment zijn er totaal 12 ondernemers Blue Destination gecertifieerd en bovendien zijn er nog een aantal ondernemers die met het certificeringproces bezig zijn. De Kamer van Koophandel, BONHATA en TCB hopen dat meerdere ondernemers met het certificeringstraject zullen starten gezien het positief effect hiervan voor de duurzaamheid van Bonaire. Door de enorme aanmeldingen is er besloten om een vervolg informatiesessie in te plannen. Wanneer dit zal plaatsvinden, wordt snel bekend gemaakt. We verzoeken u de Blue Destination website en de Facebook pagina van Blue Destination in de gaten te blijven houden. Een mail sturen naar info@bluedestination.com of contact op nemen met de BIS afdeling op 7175595 behoort ook tot de mogelijkheden.

MASHA DANKI voor allen die aanwezig waren en laten we samen Bonaire duurzamer maken.